Home > bine ca esti tu destept, doua groenlandeze, Etnopsihologie vulgara > sa gandim macar inauntru cutiei

sa gandim macar inauntru cutiei

daca afara e frig, intuneric, latra cainii si din aceste motive nu se poate.

ti se da un site. el vine la pachet cu o tastatura si cu credinta nestramutata ca trebuie sa gandesti in afara cutiei. n-ai decat sa faci pasu inapoi, sa tragi aer in pept, sa te decentrezi, s-apoi sa mergi pe firu rosu si sa deconstruiesti mituri, tripuri si alte mecanisme care lucreaza latent in societate. laudabil, fratica, laudabil. mai nasol e cand o dai cu bata-n balta din dorinta de a demonstra ca pe tine te duce capu iar pe altii nu. mai nasol e cand ne vorbesti despre absenta prejudecatilor sau a judecatilor de valoare, ca apoi sa le inlocuiesti cu alte asemenea lighioane bazate pe niste sofisme semidocte, de tipul alora pe care le reprosai cititorilor tai. si mai nasol e cand subiectu implica o dragoste vinovat-intelectuala pentru manele.

serifule, ne spui ca socrate ii reproseaza lui ion ca nu iubeste arta pentru ca apreciaza un singur autor si un singur tip de arta. io zic sa te mai uiti peste text. socrate ii reproseaza lu ala ca nu intelege regulile poeziei, altfel ar fi putut vorbi si despre homer, cel mai cu mot de la ei din sat si pentru care avea ion asta o fixatie la scufita, dar si despre alti poeti mai putini rasariti. he who has no knowledge of a particular art will have no right judgment of the sayings and doings of that art. regulile poeziei, ion fiind rapsod, nu regulile tuturor artelor, altfel amestecam borcanele, iar baiatu ala imbracat in cearsaf nu prea avea sofismu la inima.

ne spui ca arta si morala au sute de ani de cand au dat divort din motive de nepotrivire de caracter. frumos, foarte frumos. dragoste cu de-a sila nu se poate. pacat ca dai drumu la bomba atomica a judecatilor de valoare. ne spui ca nazistii ascultau wagner. sa-mi bag pula, asta inseamna ca-s nazist daca-mi place wagner? despre carmen ca era o “prostituata ordinara”, despre traviata ca foloseste aceeasi tema in timp ce…ce mi-a mai placut asta: manelele vorbesc despre valori monogamice, despre familie, iubire si dumnezeu. da nu manelele alea frivole din anii 90, un fel de proto-manele, un drum al devenirii initiatice, ci astea noi si pline de invataminte pe care noi, puletii, le ignoram pentru ca suntem niste intelectuali plini de prejudecati, rasisti si cu nasu pe sus.

vezi ce-ai facut? ai luat niscaiva teme de muzica clasica si le-ai dat un cumshot din fundu gradinii peste moaca ca sa ne demonstrezi ca temele manelelor is de fapt foarte misto, poate chiar morale, asta dupa ce mi-ai zis ca morala si arta se iubesc de la distanta. hai sa vorbim pe text ca sa ne facem o idee despre cum graieste poetul manelist despre marile teme ale vietii. toate versurile de mai jos vin de la slagare noi. versuri de aur, in pula mea!

vreau un iubit frumos cu bani/ sa rup gura la dusmani […] baga cardu-n bancomat/si-arata-mi ca esti barbat. scoate banu de la banca/sa-ti arat ca nu-s taranca.

de talie mondiala m-a facut mama/stie toata tara de valoarea mea/moare lumea, moare lumea, moare/ unde ma cauti in buzunare, am milioane. am nume mare, mare/cu greutate si valoare.

dau cu zaru sase-cinci/n-am nevoie de servici/asta e destinu meu/cum m-a lasat dumnezeu. dau cu zaru 6-6/ca mine nu se mai naste. cum m-a nascut mama mea/ca stiu toti valoarea mea.

ei, da. acu mi-am schimbat parerea despre manele. sunt ca oaia ratacita care-si gaseste locu in turma preafericirii. scurt, ca iar zice lumea ca am scris prea mult: maneaua e un act de cultura, fara doar si poate, da nu cultura care ti se preda la scoala, ci cultura inteleasa ca produs al interactiunii de zi cu zi a indivizilor unei comunitati. ce se-ntampla cu produsele astea culturale, domne ele vorbesc despre valori, categorii si norme, iar cele 4 teme mari si late ale cantecelor astea, dusmani, valoare, smecherie/combinatii, dragoste cu bani sau de bani sau pe bani, vorbesc despre cat de cacat stau lucrurile in tara asta.

anomia-i ochiu dracu si banu facut din combinatii si cultu asta al barosanului, bossu bossilor, sunt compensarile muiste, nesatule si mai mult sau mai putin impotente ale ciumpetilor care n-au mai vazut luminita de la capatu tunelului. nu intelectualiza, nu e vreo arta naiva la mijloc. se canta saracia sau mai degraba opusul ei. sa ma scuzi, nu sunt v-un pui de rasist, marea sperietoare de ciori a modernitatii, daca refuz lanturile de aur si faraoncele mult prea datatoare din buric pe care vor sa mi le bage astia pe gat. mai asculta si tu niste muzica si nu-mi ridica imbecilitatea la grad de arta.

  1. October 9, 2011 at 00:29

    nu mai mânca nasoleli, n-am zis că ai scris prea mult, ziceam că n-am citit și nu știam de ce! uite că acuma am citit! hai, nu mă nervoza acuma că îs sătulă și fac urât când am burta plină! și acuma cer să văd țâțe acilea pe blog! 🙂

  2. October 9, 2011 at 06:48

    “am si eu vreo 10 lei/cine e desteptu’ mey?”:)

    • October 9, 2011 at 10:14

      @stefan: barosane, ai valoare/nimenea ca tine n-are/ai scris carte cartonata/care apare inc-o data :)) se stie!

      @oama: pai aveai dreptate, da ma fura peisaju daca nu beau.

      sa facem si-o dedicatie speciala pentru toate domnisoarele perverse la care le place sa citeasca acest blog valoros!

  3. Anton
    October 9, 2011 at 14:44

    daaaa…e potrivita mizeria asta de manea din commnet… e un megaexemplu de cultura avansata, cre ca trebuie sa scri un comnetariu antropologic pe mizeria asta…. s-a nascut un nou tip de om Homo mercedesus 😉

  4. Anton
    October 9, 2011 at 14:47

    pentru dezinfectie auditiva recomand:

  5. October 9, 2011 at 14:57

    e buna asta, da o tineam minte mai agresiva. cre ca-i de la boxele astea prajite

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

